Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

CZAT

mit gondolok? azt, amit te. vagy nem? de. nem. de. nem! de! nem. akkor is! [www.cziczo.hu]

Friss topikok

  • Dr. Visor Karola: #masturhate (2014.05.27. 12:36) Imre, te fütyi vagyol?
  • bikmakk: Kortárs irodalomra, művészfilmre, komolyzenére és színházra már pedig szükség van. Ez nem lehet ké... (2014.05.24. 14:41) Mert.
  • : @Tomi from Space: Szerintem előbb olvass... (2014.02.15. 16:26) Az egészen más...
  • Cziczó Attila: terraincognita.uw.hu/2676.jpg (2014.02.15. 09:04) Ha kicsi lennék...
  • Cziczó Attila: 10% színtiszta (2012.05.17. 08:56) Génjeim

Linkblog

Címkék

Címkefelhő

halványweöres

czatti 2012.04.18. 07:07

Fiatal színjátszóimmal (Bugyiról) részt vettünk a Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Találkozón. Régebben sokszor fesztiváloztunk ezen a "versenyen", s szép emlékek maradtak azok a gárdonyi, agárdi, hegyhátos vendégeskedések.

Idén Vácon voltunk, s nem kaptunk valami fényes értékelést. Lehet azt gondolni, hogy ezért írok most néhány keresetlen sort a gyermekszínjátszásról. Én nem így gondolom. (Persze, hogy sértett vagyok, de ez egy másik téma.)

Mert úgy általánosságban vagyok elkeseredve.


Perényi Balázs (a zsűri elnöke)

Azt tapasztaltam, hogy nagyon rossz irányt vett a drámapedagógia vagymi. Egyenesen katasztrófálisnak érzem a helyzetet. És naná, hogy a felnőttek miatt!

A színjátékból mindig is a játék érdekelt. Játszani! Őszintén, önfeledten, "tanulva". Jóideje már kamaszokkal játszom a színt. Velük más. Mert nekik a legfőbb játékszerük az élet. Némán figyelik. És hangosan elutasítják. Csak úgy lehet/szabad/érdemes színházast játszani velük, ha figyelünk rájuk - s hagyjuk, hogy figyeljenek ránk!

Ez a hozzáállásom most nem aratott osztatlan sikert. Mindegy.

Amit észrevettem, az a felnőttek akaratos felnőttködése volt. Vetélkedés, vagy valami megfelelési kényszer, vagy egyszerűen önzőség az oka? Lényegtelen.

De az, hogy a körülöttük álló gyerekekre nem figyelnek, az már nagy felelőtlenség. Gyakorlatilag sakkfigurákként pakolgatják ide-oda csemetéiket az un. pedagógusok. Majd eljátszott pironkodással, kéztördeléssel megmagyarázzák tettüket.

Nincs mit magyarázni!

Aki korlátozza a rábízott ifjak gondolkodását, mozgását, érdeklődését, az takarodjon innen! Felháborít ez a hozzáállás. Poroszosan nevelni drámajáték címszóval tilos!

"A jó kisgyerek akkor jó kisgyerek, ha a felnőttek nélkül is tudja, hogy mi a jó viselkedés!" - hallottam kedvenc mondatomat egy tanárnénitől. És a folyamatos pisszegést: maradjanak csendben a bogaraink, előadás van a színpadon. Ellenben fegyelmezett, izzadtságszagúan pontos mozgások, szépen felmondott mondatok rendre megjelentek a "színdarabokban".

Az, hogy ehhez asszisztál a szakma, az csak mélyen elszomorít.

Néhány éve még nagyon izgalmas előadásokat láthattam ezen a fesztiválon. Jó lenne azt hinni, hogy mindössze ez a váci találkozó gyűjtött össze ennyi selejtet.

Nem szívesen voltam közöttük. Rossz emlék marad.

(Persze találkoztam néhány remek előadással most is. Róluk is írok majd. Nyáron.)

Címkék: vélemény dráma bugyi zsűri cziczó attila fészek színház weöres sándor országos gyermekszínjátszó találkozó fészek színpad

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://haromnower.blog.hu/api/trackback/id/tr284458425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása